Κυριακή 10 Οκτωβρίου 2010

ΟΙΚΟΠΕΔΟ ΙΖΟΛΑ: Μια προγραμματισμένη ιστορία περιβαλλοντικού και αναπτυξιακού «ΛΑΘΟΥΣ»

ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
Μετά το κλείσιμο του εργοστασίου ΙΖΟΛΑ, το οικόπεδο περιέρχεται στην κατοχή της Εθνικής Τράπεζας, η οποία θέλει να το πουλήσει. Ήδη είναι χαρακτηρισμένος ο χώρος για σχολεία, ενώ μετά προτάθηκε για κολυμβητήριο και πράσινο.
Το τίμημα για την αγορά από τον δήμο ήταν καλό, ενώ θα μπορούσε να υπάρξει και χρηματοδότηση, όπως αναφέρουν πληροφορίες προηγούμενων διοικήσεων του δήμου.

Βήμα 1ο
Ο δήμαρχος, Κ. Ασκούνης, πριν πουληθεί το οικόπεδο, αντί να φέρει το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο προς συζήτηση, καλεί τους αρχηγούς των παρατάξεων στο γραφείο του, τους ακούει και μετά αποφασίζει να αποσυρθεί από την αγορά του οικοπέδου. Το θέμα δεν έρχεται στο συμβούλιο, ίσως λόγω του φόβου αντιδράσεων εκ των έσω, και ο επιχειρηματίας αγοράζει τελικά το οικόπεδο.

Βήμα 2ο
Στο προτεινόμενο από τον δήμαρχο και ψηφισμένο από διοίκηση και αξιωματική αντιπολίτευση Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, η περιοχή της Ιζόλα ορίζεται ως μια από τις τρεις περιοχές του δήμου με εμπορικές χρήσεις και όχι περιοχή αμιγούς κατοικίας.

Βήμα 3ο
Το καλοκαίρι του 2007, εν μέσω διακοπών, προτείνεται από τον δήμαρχο και εγκρίνεται από την διοίκηση ο αποχαρακτηρισμός του χώρου, ώστε να μπορεί να κτιστεί. Αντάλλαγμα κάτι ψίχουλα γης, ουσιαστικά ο κήπος και περίβολος του τεράστιου αυτού καταστήματος.

Ένας ακόμη ελεύθερος χώρος χάθηκε, ένας ακόμη όγκος από μπετόν προορισμένος για εμπορικές χρήσεις, κατέλαβε μια από τις λίγες λύσεις που είχε η πόλη για να ανασάνει.


ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ
  1. περιβαλλοντική υποβάθμιση της περιοχής
  • Ασφαλώς δεν υπήρξε κυκλοφοριακή μελέτη για την λειτουργία ενός υπερκαταστήματος χιλιάδων τ.μ. στην περιοχή. Μια γειτονιά, ίσως η πιο ήσυχη της πόλης, περιοχή αμιγούς κατοικίας, μετατράπηκε στην πιο πολυσύχναστη και πολύβουη περιοχή.
  • Είναι μεγάλη η κυκλοφοριακή επιβάρυνση από την προσέλευση και αποχώρηση χιλιάδων αυτοκινήτων καθημερινά, φορτηγά που φορτώνουν και ξεφορτώνουν.
  • Επιβαρύνεται, όπως είναι ευνόητο, και η ατμόσφαιρα, που στην πόλη μας είναι ήδη προβληματική, ενώ σταδιακά και στην στάθμευση θα προκύψουν τα προβλήματα που βλέπουμε γύρω από όλα τα υπερκαταστήματα.
  • Τώρα, και αργότερα ακόμη περισσότερο, θα φαίνεται η απώλεια πρασίνου σε αυτό το χώρο και μπορεί κανείς να φανταστεί την διαφορά.

  1. αφανισμός των μικροεπαγγελματιών
Η λειτουργία αυτού του τεράστιου εμπορικού κέντρου με τρόφιμα, είδη οπωροπωλείου, είδη κρεοπωλείου, φούρνο, είδη σπιτιού, είδη κήπου, βιβλιοπωλείο, καθαριστήριο, καφετέρια, εστιατόριο, ρούχα κλπ , είναι βέβαιο ότι θα αποτελέσει την αιτία να κλείσουν πολλά μαγαζιά, όχι μόνο της περιοχής αλλά της πόλης.

  1. οι τεράστιες ευθύνες του δημάρχου και της διοίκησης
Αυτή η επιλογή του δημάρχου, που την στήριξαν με την ψήφο τους σε όλη την διαδικασία και οι δημοτικοί σύμβουλοι της διοίκησης δεν θα έπρεπε να τους κάνει ευτυχείς, όπως τους είδαμε στα εγκαίνια του υπερκαταστήματος. Αν ήθελαν να προασπίσουν τα συμφέροντα και την υγεία των δημοτών θα έπρεπε να διατηρήσουν τον χαρακτηρισμό του χώρου για πράσινο και να αγοράσουν από την Εθνική τράπεζα το οικόπεδο όταν έπρεπε. Άλλωστε το τίμημα δεν ήταν ιδιαίτερα υψηλό, και πάντως πολύ χαμηλότερο από τα 4 δισ. δραχμές που αγοράστηκε. Οι πολίτες της Καλλιθέας πρέπει να τους ζητήσουν να απολογηθούν γι’ αυτό. Η πόλη δεν χρειαζόταν ένα ακόμη χώρο για ψώνια, χρειάζεται ανάσα για μας και τα παιδιά μας.
Άλλωστε το πρόβλημα πια για τους κατοίκους δεν είναι που θα βρουν σούπερ μάρκετ να ψωνίσουν , αλλά που θα βρουν τα χρήματα για να ψωνίσουν.

ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ
Ως επιχειρηματίας, θα αγοράζατε ένα οικόπεδο που είναι χαρακτηρισμένο, άρα δεν μπορείτε να το κτίσετε;
Θα το αγοράζατε σε μια περιοχή που πολεοδομικά είναι περιοχή αμιγούς κατοικίας άρα δεν μπορεί να κτιστεί υπερκατάστημα εμπορικών χρήσεων ;

T.Μ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου